Tarzan and Jane went on a trip! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lisa Seuters - WaarBenJij.nu Tarzan and Jane went on a trip! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lisa Seuters - WaarBenJij.nu

Tarzan and Jane went on a trip!

Door: Lisa Seuters

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 April 2014 | Nederland, Zwolle

Lieve allemaal,

Zo zeg, dat is alweer een tijdje geleden. Ik ben onwijs druk geweest met alleen maar toffe dingen. Het allertofste is dat ik al die toffe dingen samen met Michael aan het beleven ben! Yes, Michael is inmiddels ook alweer 2 weken in SU! Het is heel erg fijn hier samen, we genieten volop! Time flies! Michael moest ook even wennen aan het tropische klimaat, de muggen en de cultuur. De muggen hebben hem trouwens goed te pakken! Gelukkig heeft hij het hier ook heel erg naar zijn zin en maken we er samen een feestje van!

De afgelopen tijd zijn we op trips naar het binnenland geweest. Daardoor was ik ook weinig bereikbaar, want in de jungle heb je natuurlijk geen bereik. Door deze trips ben ik nog meer van Suriname gaan houden. Wauw, wat heeft dit land een mooie natuur. Het is bijna onwerkelijk, zo mooi. Michael en ik kunnen zo door als Tarzan en Jane!
Laat ik beginnen bij de eerste trip Ralleigvallen en Voltzberg. Deze trip duurde vier dagen. De heenreis was al een hele beleving. Foei, wat een rit. Eerst vier uur lang met zijn alle gepropt in een busje en daarna dik drie uur lang in een korjaal naar onze bestemming. Toen we daar aankwamen was ik het geld dat ik er voor heb betaald al weer vergeten. Alleen het uitzicht vanuit onze hangmattenkamp was het geld al waard. Deze trip was het nog niet heel erg primitief. Toilet, douche en stroom was gewoon aanwezig. We hebben van alles gedaan, junglewandeling, chillen bij de watervallen,zonnen tussen de rotsen, nachtwandeling, dieren spotten, lekker eten,vrolijke drankjes drinken (dat zijn de alcoholische volgens Sergio onze gids!) gitaartje bij het kampvuur, etc. Het was vooral ook erg gezellig met zijn allen, we zitten hier met een fijne groep en Michael is ook al helemaal ingeburgerd!
Dag twee was de dag dat we de 240 meter hoge Voltzberg gingen beklimmen. Dat was een hele tocht, maar met zijn alle hielpen we elkaar naar de top. Inge, bedankt voor je bergschoenen!!!!
Voor militair Michael was het natuurlijk weer appeltje eitje en hij had de terugweg de tassen van de meiden op zijn nek. Daar boven op de berg was het uitzicht echt uniek. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien en daarbij geeft het een voldoening na zo’n lange tocht. Voor wie de foto’s op facebook niet hebben gezien, kijk maar even en anders op google ‘Voltzberg’ intikken.
Ja, weetje. We hebben nog zoveel moois meegemaakt, maar het is gewoon te veel om te vertellen. Dat komt nog wel in real life.

Na dit geweldige avontuur hebben Michael en ik een paar dage met zijn tweeën in een guesthouse gechillt. We hadden elkaar, een zwembad en de zon. Het was goed.

Hierna zijn weer opnieuw 4 dagen op trip gegaan, maar deze was zó anders. Avanavero en Blanche Marie. Dit was echt primitief, back to basis. Je kent het wel. Douchen in de rivier, wildplassen, poepen in de natuur, kampvuurtje etc. We hebben drie overnachtingen gehad en verbleven iedere nacht op een andere plek. De eerst nacht was een heel avontuur. We hadden onze hangmatten opgehangen aan een soort van palen. We hebben het een half uurtje volgehouden, want toen de laatste persoon wilde gaan slapen stortte alles in. Jep, iedereen lag op de grond in de modder. Het grappige was dat alleen Michael en ik bleven hangen, voor even. Wij sliepen aan de zijkant en dat was het meest stevig. Ook ik viel na 5 minuten op de grond. Het kon niet meer gemaakt worden en we moesten verkassen naar de jeeps om daar verder te slapen. We kennen Michael allemaal. He never gives up. Hij zou er voor zorgen dat Ivette, ik en hij in ieder geval konden slapen in een hangmat. Na 3 keer opnieuw op de grond te hebben gevallen hebben Ivette en ik besloten de Jeep in te gaan. Geen oog dicht gedaan natuurlijk. Ja, Michael heeft wel in de hangmat geslapen. Vraag me niet hoe.
De volgende dag hebben we alles gepakt en zijn we opzoek gegaan naar een nieuwe plek. De plek waar we zouden gaan slapen zat vol, dus moesten we verder. Tussendoor zijn we gestopt om te zwemmen, vissen, zonnen of wat je maar wilde doen. Uiteindelijk hadden we weer een plek gevonden en hebben we deze nacht wel overleefd. Tijdens de nachtwandeling, waarbij we eerst tot ons middel door een rivier moesten, gingen we op pad met onze gids en zijn jachtgeweer. Sorry Tanneke, we hebben een duif geschoten waarmee we onze vissen konden vangen. Michael was trouwens echt een held in piranhas vangen!
De volgende dag gingen we naar onze eindbestemming de watervallen van Blanche Marie. Dit was heel gaaf. Michael en ik zijn naar de overkant gezwommen (super gevaarlijk natuurlijk, want de stroming was heel sterk) om daar onder de watervallen te staan! Het was geweldig daar! Waarom wonen wij toch in zo’n ‘lelijk’ land? Deze laatste avond sliepen we op een onwijs mooie plek aan het water, echt een ansichtkaartplaatje. Het eten op de trips is heel goed geregeld, maar voor nu kan ik echt even geen bami, rijst en kip meer zien. Ik ga van deze trips de foto’s ook op facebook zetten, dan krijgen jullie er vast een beter beeld bij.

Oja, ik heb nóg één cool verhaal en dan stop ik. Michael en ik zijn gezellig een dagje met Jessica en Martijn op pad geweest. Eerst lekker voetbal gekeken en daarna wilde we uiteten bij The Garden of Eden. Een chique tent met alles erop en eraan. In de middag hebben we gebeld om te reserveren, maar helaas zat het vol. Standvastig als we zijn gingen we om 9 uur ’s avonds er toch heen met de taxi. Dus ik met mijn goede gedrag: ‘Goedeavond, ik heb gereserveerd op naam van Seuters voor vier personen.’ Met een verbaast gezicht reageerde de vriendelijke mevrouw dat er iets mis was gegaan. Ze heeft haar excuses aangeboden, ging direct iets voor ons regelen en we kregen een gratis cocktail voor het ongemak. Hoppa, binnen een half uurtje zaten we in de geweldige tuin, voetjes in het zand, monniken om ons heen en een massage tijdens het eten.
Aanstaande weekend gaan Michael en ik met zijn tweeën naar het eiland Galibi. We gaan genieten, want maandag 5 mei gaat hij helaas al weer weg!

Zo, dat was het dan wel weer. Tot de volgende keer maar weer!

Dikke brasa uit Su van Michael en mij!

  • 30 April 2014 - 18:55

    Tanneke:

    Haha leuk lieve schat en die duif vergeef ik je, onder zulke primitieve omstandigheden mag het ;) XXX

  • 30 April 2014 - 19:16

    Papa:

    Ja lieverds de tijd gaat snel, Michael is zo weer thuis maar met een bag vol mooie ervaringen.
    ik lees dat jullie het heeeeeeeeeeeel erg naar de zin hebben.
    Hoor ook dat jullie je zin hebben afgedwongen bij een heel luxe restaurant, rat
    ik ga morgen ook naar het buitenland voor mijn wwrk België haha maar wel260km sturen daarna weer terug.
    Ik weet niet meer, ga net van skype af maar dat gebeurt altijd toeval.
    Oke Lies & Mike, nog een paar dagen geniet, en daana weer lekker aan het werk(bah)

    kus. Pap

  • 30 April 2014 - 19:30

    Mamsie:

    Lieve schatten,
    Wat een ervaring weer en wat een hoop indrukken nemem jullie mee naar huis, zo leuk om straks van na te genieten.
    Nog 1 trip samen te gaan. Het einde is in zicht.
    Geniet samen en de volgende vakantie zal wel niet meer in Europa zijn.
    Spreek jullie weer via app/skype.

    Dikke kus voor jullie
    ♥♥♥

  • 30 April 2014 - 22:30

    Elly:

    Wat geweldig verteld weer meis doe het je nieg na. Wat prachtig hoe jullie samen genieten en wat een mooi land zeg dat had ik nooit verwacht. Geniet nog van jullie laatste trip en dagen samen. Aan alles komt een eind helaas he. Gr en xx van ons. Eug en El

  • 30 April 2014 - 23:37

    Bea:

    Lieve Lisa.Ik was vanavond bij je ouders.En die vertelde dat je weer een verhaal had geschreven.
    Ik verheug me altijd op je mooi geschreven avontuur Ik lig nu lekker in bed en geniet van elk woord die je opschrijft.Nog een paar dagen genieten van Michael zijn aanwezigheid.Voor jouw is het nog 23 dagen.Meis nog heeeeel veeel plezier.Dikke kuzzzzz.BEE

  • 01 Mei 2014 - 00:05

    Astrid:

    Lieve Lisa en Michael ben heel blij dat jullie zo genieten,deze ervaring neemt niemand jullie meer af wat zal je gegroeid zijn en dat het zo goed gaat met eten en drinken is ook heel fijn toch wel makkelijk als je alles wilt proberen ja dat Michael 5mei weer moet vertrekken is wel jammer vooral omdat je niet bij hem op bezoek kan maar Lisa je ziet nu wel hoe snel de tijd gaat hopelijk gaat het dan ook snel lieverds tot over een paar weken en Michael toi toi toi in Mali en gezond weer terug,kus Astrid.

  • 01 Mei 2014 - 18:52

    Margrit En Wim:

    Top Lisa en Micheal dat jullie Su samen meemaken.
    Parimaribo is inderdaad niet mooi maar het binnenland is geweldig.
    Wim en Ik zijn weer thuis en moeten erg wennen.

    Lisa en Micheal geniet er samen nog even lekker van.
    Poncho mee voor Callibie .


  • 05 Mei 2014 - 16:30

    LYANNE:

    hahahaha sorry tanneke hahah like!! Leuk verhaaltje weer skeet!! succes vandaag met het afscheid met mich! tot snel lieverd! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Lisa

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1703
Totaal aantal bezoekers 8095

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 22 Mei 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: