Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lisa Seuters - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lisa Seuters - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Lisa Seuters

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Februari 2014 | Nederland, Zwolle

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle lieve berichten met de vraag of ik veilig ben aangekomen en hoe het hier is. Ik heb niet altijd de mogelijkheid iets terug te sturen. Maar, hier is hij dan. Mijn eerste reisverslag vanuit Switi Sranan!

Dinsdagavond kwamen we aan in het appartement, helemaal bezweet, moe en chaotisch. Toen moesten we natuurlijk eerst de kamers verdelen, het leek wel America's next topmodel. Uiteindelijk is het gelukt en heeft iedereen een fijn plekje. Allereerst direct mijn klamboe geïnstalleerd. Wauw, wat een kakkerlakken en salamanders. Die salamanders zijn trouwens wel echt leuk!
En toen die eerste nacht, wat een drama. Echt even wennen, veel geluiden en heel heel heel warm. Ik ben er om 6 uur maar uit gegaan en heb toen samen met Ivette het huisje even grondig schoongemaakt (dat was namelijk wel nodig!).
We wonen in dit appartement met nog 3 andere jongens uit Den Haag en Rotterdam (Ja, papa en Mich ik heb al heel goed duidelijk gemaakt dat ik voor AJAX ben!). Het is chill dat deze jongens er ook zijn. Dat is gewoon echt veiliger.
Op straat wordt er alleen maar naar 'ons vrouwen' geroepen, auto's toeteren, echt bizar.
En oja, Mark (hij zit bij ons in de klas en is als enige jongen mee vanuit de KPZ) is echt een held hier in SU. Hij loopt namelijk altijd met 6 meiden. Alle locals hier aanbidden hem bijna en roepen: 'EY JONGU, KIJK HOE RIJK JIJ BENT, ZIE HOEVEEL JIJ ER HEBT, GEEF MIJ OOK EENTJE' Bedenk er even een zwaar Surinaams accent bij.
Als je ze groet, of negeren kan ook, is er echt niks aan de hand. Verder zijn de mensen hier onwijs vriendelijk en behulpzaam.

Gisteravond hebben we gegeten bij het beste Roti restaurant in Paramaribo. En oh, lekker dat het was!n Scherp, maar goed te doen. Ik ga er wel aan wennen denk ik.
We hebben inmiddels ook al een fietsje gehuurd. Super leuk, we zijn met zijn alle bij elkaars stagescholen gaan kijken en zo weten we direct hoe we moeten fietsen. Ik heb geluk en zit onwijs dicht bij ons appartement.

Vanmiddag ga ik op bezoek bij het bestuur van mijn stageschool! Maandag begin ik met de eerste stagedag. Spannend, maar onwijs zin in!
Jullie horen van me!

Veel liefs en een dikke knuffel

  • 27 Februari 2014 - 16:32

    Bea:

    Hoi hoi.Wat fijn dat je het nu al naar je zin hebt.En de kakkerlakken ...ja dat hoort erbij ( wel vies).
    Je hebt een leuk verslag gemaakt.En ik ga je zeker volgen..haha.
    Nou geniet nog van je vrije dagen.En heel veel succes Maandag.Dikke kuzzz.Bee

  • 27 Februari 2014 - 16:49

    Chestine:

    Wat leuk Lies! Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag! Genietse dikke kus van mij en Djavaro ♡♡

  • 27 Februari 2014 - 17:06

    Astrid Van Der Ploeg:

    Geniet er vooral van drie maanden is zo voorbij en fijn dat je zo dichtbij je huis naar school gaat kan je lekker lang liggen,haha dag Lisa ook de groeten van tante Leen.

  • 27 Februari 2014 - 17:08

    Wim En Margrit:

    Hè Lisa.

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Laat ons af en toe weten hoe het met je gaat. We zien elkaar over een maand! Groetjes aan Jessica en Martijn. Liefs Wim en Margrit

  • 27 Februari 2014 - 18:23

    Yvonne:

    Hoi lisa,
    mooi verslag hoor! Je hebt je draai al gevonden zo te lezen.
    en niet te bruin terug komen he? Veel plezier xxx ons

  • 27 Februari 2014 - 18:53

    Johan:

    Hè lieve schat had je vanmiddag al geantwoord, maar je kent me de boel maar half ingevuld.
    Fijn dat je het al zo naar je zin hebt.
    Warm klam zweet maar wel fijn.
    En die beestje ach ze horen erbij.
    Lekker na het weekend beginnen dus eerst nog volop genieten.
    Moest wel lachen, Mark en zijn meisjes maar hij is wel heeeeeeeeeeel rijk.
    Je eigen roti was natuurlijk veel lekkerder haha.
    Ga je straks ook met de fiets naar je school? Of is het echt zo dichtbij.
    je hebt een mooi verslag gemaakt ik blijf je volgen schat.xxxxx

  • 27 Februari 2014 - 19:28

    Myranda:

    Hey lieve schat,
    Je hebt het goed naar je zin de eerste dagen hé.
    Heerlijk fietsen in je korte broek.
    Wel jammer dat de school dicht was, maar als het goed is heb je de directie nu gesproken.
    Heerlijk rotti gegeten meid en neem je de kruiden maar voor mij mee.
    Nog even chil voordat je naar je schooltje gaat.

    Geniet van alles en pas goed op jezelf.

    Dikke kus mamsie♥♥♥


  • 27 Februari 2014 - 19:57

    René:

    Ha Lies, mooi dat het allemaal goed is en wat heb je het allemaal leuk beschreven. Geniet maar lekker.

  • 27 Februari 2014 - 21:27

    Yvonne T:

    Fijn dat tot zover alles goed is gegaan! Nog even alles verkennen en van je vrijheid genieten! Ontzettend leuk dat we je op deze manier kunnen volgen! Gelukkig hoor je bij zo'n vreselijk rijke vent, maar pas goed op jezelf he. Groetjes,Wim,Yvonne & de rest

  • 27 Februari 2014 - 21:51

    Tante Mi:

    Waaaaauw nu al een verhaal. Goed hoor, kunnen we allemaal meeleven met je. Ik blijf je zeker volgen, vind je echt een stoer wief haha.
    Pas goed op jezelf meid!!!
    Dikke kus xxxx

  • 28 Februari 2014 - 22:41

    Ingesykes:

    he lisa o wat eng met de fiets na school is dit wel veilig
    hoe is het verder
    je kunt ook een spuitbus kopen voor de kakkerlakken of vragen als ze dit willen ontsmetten voor jullie
    als je wel spuit niet op de klamboe anders is die niet meer beschermd voor de insekten
    dat warme weer went vast wel geef het wat tijd je bent er nog maar net
    wl leuk dat we alles mee kunnen lezen
    pas aub goed op jezelf en wees niet te goedgelovig tje ik klink al net als je moeder denk ik
    komt dat we gek op je zijn
    groetjes uit koud nederland
    en geniet maar dan met mate


  • 01 Maart 2014 - 08:00

    Angela:

    Hé Lisa, blij te horen dat je goed bent aangekomen. Iewww die kakkerlakken haha. Dat filmpje was echt schattig. Danny en Kim zijn ook papa en mama geworden van een jongetje. Jince is zijn naam. Nou hier bij de Cool cat missen we je wel. Zo raar dat je de vakantie er niet was. Maar alles komt goed, voor we het weten ben je weer gezellig terug. Ik ga je zeker volgen vind het veelste leuk om te weten wat je allemaal gaat meemaken. Heel veel succes en vooral plezier. Schrijf snel weer. Dikke kus angela.

  • 01 Maart 2014 - 16:43

    Josh:

    Hoi lieve juf Lisa,

    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Ik mis je maar ik hoop dat je daar heel veel plezier hebt.

    Groetjes van Josh :)

  • 01 Maart 2014 - 20:18

    Tante Trudy:

    Hoi Lisa. Heb vandaag blauw handje gehad. Dat helpt vasttegen de kakkerlakken. Je schrijfstijl is erg leuk. Heel beeldend. Zat er aardig bij te grinniken toen ik het las. Ik ben razend benieuwd naar je volgende verslag. Hoe zit het met de tijd eigenlijk? Is het nu gisteren ofmorgen bij jou :-) veel succes maandag.

    Liefs van oe taaaaante trudy x

  • 01 Maart 2014 - 23:37

    Elly:

    Hey Lisa hoorde van je moeder dat we je konden volgen op fb en ga dat zeker doen. Leuk verslag hoor. Geniet er maar lekker van meis en doe voorzichtig. Lieve groetjes uit Zwollywood van Eug en El

  • 02 Maart 2014 - 13:41

    Michael:

    Hè lieverd leuk geschreven ben benieuwd naar je nieuwe verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Lisa

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 8099

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 22 Mei 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: